Om er voor te zorgen dat mensen die gebruikmaken van het internet steeds de meest waardevolle content eerst te zien krijgen hebben verschillende partijen (met Google op kop) er voor gekozen om de eisen voor hun zoekmachine(s) aanzienlijk uit te breiden. Deze toegenomen eisen hebben er voor gezorgd dat iedereen die tegenwoordig iets met het internet wil gaan doen verplicht is om aandacht te besteden aan de SEO. Dat is eenvoudiger gezegd dan gedaan, want het uitvoeren van SEO gerelateerde werkzaamheden is de voorbije jaren aanzienlijk lastiger geworden. Kom jij er ook niet aan toe om de SEO van jouw website echt even grondig onder handen te nemen? Dan kan je SEO uitbesteden een oplossing zijn!
Wat omvat SEO precies?
Voor veel mensen is het in eerste instantie nog steeds niet helemaal duidelijk wat het begrip SEO nu precies allemaal omvat. Dit is al meteen een rode vlag. Op het ogenblik dat je zelfs over onvoldoende kennis beschikt om het begrip SEO te definiëren is SEO uitbesteden eigenlijk altijd een absolute must. In ieder geval dien je bij SEO een onderscheid te maken tussen:
- De on-page SEO van je website;
- De off-page SEO van je website;
Bij on-page SEO is er sprake van alle zaken die op je website zelf in orde moeten worden gebracht. Het gaat hierbij dan uiteraard om de content, de juiste titels, het gebruik van zoekmachine vriendelijke URL’s en ga zo maar door. Daarnaast mag ook de off-page SEO zeker niet over het hoofd worden gezien. Deze heeft in het bijzonder betrekking tot de links die verwijzen naar jouw website. Waardevolle links vormen in de praktijk stuk voor stuk een belangrijke stem die jouw website kan helpen om hogerop te komen in de zoekresultaten.
Waarom jouw SEO uitbesteden echt interessant is
Zoals hierboven reeds aangegeven kan er in de praktijk worden vastgesteld dat veel mensen over te weinig kennis beschikken om hun SEO zelf uit te voeren. Hun SEO uitbesteden is dan de beste keuze. Toch worden veel bedrijven hier een beetje bij tegengehouden omwille van de relatief hoge kostprijs die is verbonden aan SEO uitbesteden. Hoewel we dit uiteraard begrijpen is het in de praktijk wel zo dat het uitbesteden van je SEO doorgaans de moeite meer dan waard is en dit om verschillende redenen, namelijk:
- Er wordt structureel toegewerkt naar het behalen van betere posities;
- Je website weet op een efficiënte manier de juiste doelgroep aan te spreken;
- Je hoeft niet langer veel geld te investeren in zoekmachine-advertenties;
- Je kan op meerdere zoekwoorden je positie aanzienlijk versterken;
Bovenstaande redenen hebben ervoor gezorgd dat door de jaren heen steeds meer partijen voor SEO uitbesteden hebben gekozen. Alleen door continu te werken aan het verbeteren van je posities in de verschillende zoekmachines zal je kunnen vaststellen dat je, je belangrijkste concurrenten op het internet steeds het nakijken kan geven. Wil jij dus ook graag jouw marktpositie structureel kunnen versterken? Aarzel dan niet langer en kies voor SEO uitbesteden. Je zal in geen tijd kunnen vaststellen dat dit een belangrijke meerwaarde met zich mee kan brengen voor de toekomst van jouw online business!
Voor het uitbesteden van SEO neem je contact op met Hulp met Marketing.